onsdag 30. november 2011

Onsdag 30. November

Hva skal man bli når man blir stor? Har tengt mye på det og kommet fram til forskjellige konklusjoner opp i gjennom tiden. Det første konkrete jeg tenkte meg som yrkesvalg var å bli marin biolog. Gikk straks bort i fra det da jeg oppdaget at det ikke bare betydde å sitte å se på fisker i akvariet. Etter det har tanken vært noe innen samfunnsutvikling. Men et konkret yrke har ikke dukket opp. Tenkte sånn halvveis på å bli lærer en periode, men hovedinteressen ligger et annet sted. Nemmelig politikk og forvaltning.

Derfor har jeg nå bestemt meg for å ta en bachelor i statsvitenskap på NTNU i Trondheim. Oppstart et ikke før til høsten. Jeg har siden september studert "Norges politiske og administrative system" på Høgskolen i Molde, gjennom NKS nettstudier. Dette faget kan man søke om å få innpasset i bacheloren. Våren 2012 har jeg et mål om å ta enda et fag som kan innpasses i bacheloren, slik at jeg holder koken fram til avspark i august 2012.


Dagens plan er å lese om den politiske organiseringen i kommunene. Veldig spennende og relevant for mitt verv som folkevalgt i Meldal kommune. Jeg bruker erfaringer fra kommunepolitikken når jeg leser og skriver oppgaver. Samtidlig som jeg får større kunnskap om strukturer og styringsmodeller gjennom studiene, som er til hjelp i det politiske liv. En vinn vinn situasjon...


- Ellen Haugen Bergsrønning -

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar