lørdag 18. august 2012

Den politiske sommerferien er over.

Jeg er klar for en høst med spennende møter og diskusjoner. Gleder meg til å ta fatt på et nytt år som lokalpolitiker i Meldal kommune. Denne høsten og vinteren blir nok både spennende og krevende, jeg gleder meg!

Sommeren har gått fort. Tiden har gått med til jobb og forberedelser til høstens studier.
Etter litt om og men viste det seg at jeg faktisk mangler noen fag fra vgs. etter kunnskapsløftet. Jeg er utdannet på 94-reform og valgte å ikke fullføre et av de fagene jeg tok siste året på vgs. Noen år senere gikk jeg opp som privatist i et annet fag med samme timeantall og tenkte jeg nå var ferdig med vgs. Nye regler i kunnskapsløftet gjør at man må ha 3 timer mer matematikk i uka, samt velge program-fag (fag i samme retning ex. realfag, samfunnsfag osv.). Jeg må derfor ta et matematikkfag og et nytt samfunnsfag denne høsten. Jeg er ikke overrasket, det er ikke noe nytt at ting ikke går knirkefritt for min del.
Dette får likevel ikke bli et hinder for studieprogresjonen min, jeg velger å fortsette på det studieløpet jeg har begynt på gjennom NKS samt at jeg tar matematikk og sosialkunnskap som privatist. Det blir en noe mer hektisk høst enn først ventet, men det tar jeg på strak arm. Det er jo tross alt bare snakk om noen få måneder.

Utover høsten blir det også masse politikk, samlinger, møter, kurs osv. Det er utrolig gøy å være en del av en politisk organisasjon med så mange flotte mennesker. Engasjement, stå på vilje, glede, samhold, kunnskap og ambisjoner er bare noen av stikkordene som beskriver AUF og Arbeiderpartiet her i Sør-Trøndelag.

Gledelige nyheter til slutt:

  • Meldal AUF vervet under Bergmannsdagene 10 nye medlemmer! 
  • Meldal Senterungdom er stifter. Positivt med ungdommelig engasjement i kommunen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar